W roku 2022/2023 nasza szkoła dołączyła do projektu Emp@tyczna Klasa.
Cele projektu:
Głównym celem Projektu jest kreowanie u dzieci i młodzieży postawy lojalności, współpracy i pomocy oraz rozwijanie umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób i reagowania na dany sposób zachowania.
Cele szczegółowe:
- rozbudzanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi
- zrozumienie pojęć: empatia, nietolerancja, stereotypy
- nabywanie umiejętności wczuwania się w stany emocjonalne i sytuacje innych ludzi
- uczenie dostrzegania pozytywnych cech w innych
- integracja zespołu klasowego
- budowanie u dzieci i młodzieży świadomości własnych uczuć
- kształtowanie pozytywnych postaw społecznych oraz niwelowanie negatywnego zachowania dzieci i młodzieży poprzez włączenie jej w działalność wolontariatu
- wyrabianie zdolności do samomotywacji
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych - przezwyciężanie uprzedzeń, przesądów
- uświadomienie konieczności doskonalenia zdolności empatycznych
- kształtowanie kompetencji kluczowych
Organizatorem Ogólnopolskiego Projektu Emp@tyczna Klasa jest Szkoła Podstawowa nr 23 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Toruniu.
Autorami projektu są Agnieszka Krzemieniewska oraz Marek Grzywna.
Koordynator Projektu w naszej szkole: Katarzyna Pyciarz.
Wychowawcy świetlicy szkolnej w PSP 33 w ramach projektu Emp@tyczna Klasa zaprosili uczniów do obejrzenia i omówienia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=BGdfRYf67aw w celu wyjaśnienia młodym widzom czym jest empatia i jak ważna w czynieniu dobra jest wrażliwość na potrzeby innych ludzi.
Uczniowie nauczyli się Piosenki o pomaganiu ludziom.
W myśl słów z tej piosenki: "kto jeśli nie ja pomagać innym ma" dzieci przebywające
w świetlicy szkolnej wykonały prace plastyczne, na których znalazły się uśmiechnięte buzie nawiązujące do używanych w internecie emotikonów (symboli emocji) - prace można obejrzeć w świetlicy szkolnej.
Teraz uczniowie będą starali się o robienie dobrych uczynków, pomaganie Rodzinie, koleżankom i kolegom, a dzięki temu będą stawać się bardziej empatyczni.