W ramach projektu Z kulturą mi do twarzy zaproponowałam uczniom klas VII, aby samodzielnie wybrali dowolne dzieło mistrzów malarstwa, które ich zainspirowało,
a następnie dokonali jego wnikliwej analizy i postarali się wiernie oddać szczegóły w swojej interpretacji.
Zadanie nawiązywało również do akcji światowych muzeów, które zamknięte w czasie pandemii, zaproponowały internautom zabawę - publikowanie w mediach społecznościowych swoich interpretacji dzieł sztuki, które muzea mają w swoich zbiorach.
Wymagało również od moich uczniów poczucia humoru oraz dystansu do własnego wizerunku. Sesje zdjęciowe odbywały się w domowym zaciszu z udziałem najbliższych. Efekty są zdumiewające: od zabawnych prac po zupełnie poważne, zachwycające kunsztem i jakością wykonania, doborem rekwizytów, zwróceniem uwagi na gesty i mimikę twarzy. W zadaniu liczyło się jedno: kreatywne podejście i dobra zabawa. I co widać na załączonych zdjęciach, zdalne lekcje nie muszą być nudne, a zadania domowe nie muszą być odtwórcze.
Iwona Bednik-Szymańska